Selv et internationalt hacker-angreb kunne ikke lægge Hotel Bredehus nær Vejle ned. De tog slagene, men står nu stærkere end nogensinde før. I en ny kampagne fortæller de om, hvordan man kan rejse sig igen, når ens leverandør rammes af et hackerangreb.

Juli måned er højsæson for hoteller. Det er en periode, hvor alt gerne skal køre på skinner. Derfor var det noget nær den værst tænkelige besked, der mødte Charlotte Bladt, restaurant og bookingchef hos Hotel Bredehus, en onsdag i starten af juli: Hotellets system var blevet udsat for et hacker-angreb.

“Da jeg mødte ind på arbejde, havde vi problemer med at tjekke vores gæster ud. Vi går derfor ind på vores leverandørs hjemmeside og kan se, at de er blevet hacket”, fortæller Charlotte Bladt.

Leverandøren, Techotel, dannede sig et overblik over situationen, og det stod hurtigt klart, at det var et komplekst og omfattende angreb, der havde ramt dem.

“Techotel har været gode til at fortælle os om angrebet – de sagde at de var blevet angrebet i Danmark, Sverige og Irland. Omkring middag kunne vi dog stadig ikke komme ind”, fortæller Charlotte Bladt.

“Techotel var simpelthen blevet lagt ned”.

Mere sikkerhed og bedre service

I dag har Hotel Bredehus bedre styr på deres IT-sikkerhed. Og så har de på et enkelt område tyet til analoge hjælpemidler for at sikre sig, at de stadig har overblik over deres gæster, hvis uheldet skulle være ude igen en dag. De supplerer nemlig deres digitale system med en manuel mappe, hvor de skriver, hvilke gæster tjekker ind på hvilken dag og på hvilket værelse.