Koldingskoler drager til Holland for at forbedre fremtidens engelsk-undervisning

0
5

Vester-Nebel og Alminde-Viuf Fællesskole har hele ugen både ledere og lærere i Holland. Her skal de være med i et stort EU-projekt, der på sigt skal gøre Koldings skoleelever endnu bedre til engelsk.

Syv engelsklærere og to skoleledere er i denne uge draget til Holland. 

Her skal de være med til “Teacher Training Week,” som er en del af et stort EU-finansieret skoleprojekt, hvor koldingskolerne Alminde-Viuf Fællesskole og Vester Nebel Skole er så heldige at være med i. 

Projektet, der har det fulde navn Erasmus+ iBuild IT, har foruden de koldingensiske skoler også deltagelse af hollandske og finske skoler. Sammen skal de tre nationaliteter arbejde med hvordan man kan gøre engelskundervisningen endnu bedre i fremtiden. 

“Det er spændende for os at vi både kan arbejde samme med vores gode kollegaer fra Alminde-Viuf, men også med internationale kollegaer fra Holland og Finland. De to lande er kendt for deres gode engelskundervisning og vi tror derfor på at vi kan lære en masse af dem, men også give dem vores gode input fra de ting, vi ved, der fungerer her i Danmark,” siger Martin Bredthauer, der er skoleleder på Vester Nebel Skole. 

Hovedformålet i projektet er at forbedre engelskundervisningen, men også at blive klogere på digitale muligheder og overgangen fra mellemtrin til udskoling. Med i projekter er foruden skolerne også det anerkendte amerikanske universitet, Princeton University. 

Arbejdet har allerede stået på i et stykke tid, hvor de to skoler har forberedt sig hjemmefra. Der er foretaget base-line-målinger på eleverne og delt spørgeskemaer ud til både forældre, elever og lærere.

“På den måde kan vi se, hvor elevernes niveau er i dag, og så forventer vi at vi kan se, hvor meget vi kan forbedre elevernes kundskaber med de værktøjer og resultater vi får gennem projektet,” siger Søren Storm, skoleleder på Alminde-Viuf Fællesskole. 

Programmet startede i dag, mandag, og hele ugen afsluttes fredag. Alminde-Viuf Fællesskole og Vester Nebel Skole er de eneste danske deltagere i projektet

Skriv en kommentar